מבוא לתאורת גן

מאמר זה ידריך אתכם (ישפוך אור) ויעזור לכם להבין את התאורה המתאימה לגינה ואת סוגי המנורות וגופי תאורת הגן שיהיה עליכם להשיג בכדי לממש את הדבר הקסום הזה שנקרא "תאורת גן".

 

כאשר אתם מאירים את הבית שלכם, אתם חושבים לא רק על הארכת אור היום. זו אמנם הסיבה העיקרית שלשמה אנחנו כוללים אור מלאכותי בבתים שלנו ולתוך הסביבה בכלל – לתת לנו יותר זמן על ידי הארכת החלק השימושי של היום. אבל, זו לא צריכה להישאר הסיבה היחידה!


 בעבר, אנשים ניסו להאריך את היום, כך שהם יוכלו לעבוד יותר ולהיות פרודוקטיביים יותר ובכדי שהם יוכלו לעצב את הזמן שבו הם לא עובדים. כיום, התקדמנו מעבר לשימוש באור למטרות מצומצמות אלה. אנחנו כבר לא צריכים להגביל את הפעילות שלנו לתקופה שבין שחר לדמדומים – אנחנו יכולים להמשיך כל עוד וכמה שאנחנו רוצים ואוהבים. בימים הראשונים, כמובן, זה היה נחשב לשאלה של כמה שיותר אור, ככל שהאור היה בהיר יותר כך היה טוב יותר.

 

זאת המהות של ההיסטוריה של התפתחות האור המלאכותי  – היא מנסה לעשות מקורות אור גדולים ובהירים יותר. מנורות שמן עתיקות, דרך נרות ומנורות פרפין עם מעטפות ליבון, לגז וחשמל על כל צורותיו, ולבסוף מגיע אל צינורות פלורוסנט ואל מנורות ההלוגן והפריקה הנמצאות בשימוש במגרשי ספורט וכדומה. המטרה הייתה למצוא דרך להפוך את האור לבהיר ביותר במחיר הנמוך ביותר ועם כמה שפחות התעסקות. כיום אנחנו נמצאים בשיא חדש של מהפכת האור – כאשר  מציגים את מנורות ה- LED.

כאשר המתג על הקיר, הדליק פעם את הנורה המרכזית, היה זה במקור קסם שאנחנו בתקופתנו יכולים רק לנחש. פעם זה בטח נראה פנטסטי – ההישג האולטימטיבי.

 

אבל בינתיים למדנו "להרגיז" קצת את ההתלהבות שלנו ולשקול מחשבה אחת  (או יותר) על איכות האור המלאכותי שאנו משתמשים בו כפי שעשינו לכמות האור. עכשיו אנחנו רוצים להבין בדיוק למה אנחנו רוצים אור במקום מסוים ולגלות כמה אור אנחנו צריכים ומאיזה סוג. זה נכון ביותר בסביבה מתוכננת באופן מקצועי. 

 

אומנות העיצוב התאורה עוסקת הרבה יותר בהצגת אור מתאים מאשר במתן כמויות גדולות של אור. עבור רבים בתעשייה, זהו מדע מדויק, במיוחד כשמדובר בתאורה בסביבות עבודה או במקומות כגון סופרמרקטים או מסעדות, שבו איכות התאורה יכולה להיות קשורה ישירות למכירות, ובכך להצלחת הארגון כולו. אני מקווה שגם הקהל הלא מקצועי יאמצו את המודעות הזאת.

 

אנחנו יכולים לדעת מה תאורה יכולה לעשות כדי להרשים ולהעניק לנו השראה בעבודה וכשאנחנו עוסקים בעניינים היומיומיים שלנו, אבל אנחנו לא תמיד רואים את זה בהקשר של חיינו האישיים. 


אנחנו מוקפים בטכניקות תאורה הנמצאות בשימוש במקומות מסחריים וציבוריים. למשל: העצמה והאדרה של משרדי מטה החברה, תאורה של מבני ציבור ומונומנטים היסטוריים לטובת המבקרים, מוזיאונים, מרכזי מבקרים, ואפילו התאורה של המרחב הציבורי בערים שלנו.


כיום אנו מגלים שאנחנו יכולים להסתגל ולהחיל אפקטים דומים על המרחב הביתי שלנו.

אם נצמצם אותם בקנה מידה, אנחנו יכולים לגרום להם לעבוד גם בחצר הבית שלנו, בגינה הפרטית, לצידי הבריכה או מסביב לבית, לאורך השבילים או אבני הדריכה. בדיוק כפי שנעשה בתאורה שימוש במרחבים ציבוריים. אם אנחנו ברי מזל מספיק כדי שיהיה לנו גן בקנה מידה זהה לגן העיר, התוצאה תהיה אפילו יותר טובה… הרבה יותר טובה. אבל כמובן שכל גודל יכול לעבוד. 

 

המניעים שלכם יהיו שונים והגישה שלכם תהיה הרבה יותר אינטואיטיבית, אבל רבים מכם כבר מתחילים להעריך את ההבדל בין איכות לבין כמות. הבית שלכם עשוי להיות מואר היטב במונחים של השימושים הפונקציונליים שבהם אתם עושים שימוש בשטח הזמין, ויכולה להיות לכם הבנה טובה וברורה של עקרונות התאורה לפנים הבית.

 

עכשיו, אני רוצה לקחת אתכם החוצה לתוך הגן שלכם – לתוך חלק של הבית שלכם המוזנח לעתים קרובות לאחר רדת החשכה. אני מקווה לעודד אתכם להסתכל על הבית שלכם ועל הגן כעל מרחב אחד. כמו שני היבטים של ישות אחת, אשר שניהם יכולים להפיק תועלת מתאורה מלאכותית – ולגרום לכם לרווחה, לנוחות למרחב שכיף לארח בו וגם לקצור שבחים. 

 

כדי להשיג את התוצאה הרצויה, אנחנו צריכים להתחיל בהבהרת כמה עקרונות בסיסיים ופרטים טכניים של הנושא, והכי חשוב לעודד אתכם לשקול גם את האור וגם את הגן שלכם. 

 

תאורה חיצונית היא עסק אחר לגמרי מן התאורה הפנימית, לא רק בפירוט אבל גם בסיבות שאנחנו בכלל עושים את זה בכלל. תאורת חוץ היא, במובנים רבים, בעלת קונספט ועקרונות פשוטים יותר, אבל זה יכול להיות קשה להגיע לאור הנכון. זה דורש דרך אחרת של חשיבה, פחות לעסוק בפרקטיות ובמעשיות של האור ויותר לעסוק עם הנאה נטו.

זכרו כי גופי תאורת הגן עצמם הם רק אמצעי הקצה – מתן דיור עמיד בפני מים או עמיד למים אשר יחזיק את המנורה הנדרשת במקום הנכון לעשות את העבודה שלה, ולהגן עליה מפני ההשפעה של מים רטיבות ופגעי מזג האוויר. 

 

בחירת הנורה המתאימה לתפקיד היא המשימה הראשונה, ולאחר מכן בחירת הבית המתאים להחזיק את המנורה – זה השלב השני. זה השלב שבו אתם יכולים לממש את הבחירה של תאורת גן קטנה, דיסקרטית, שקועה, מתכווננת, או בחומר לפי טעמכם כדי להתאים את הטעם או את הדרישות כך שיתמזגו עם החומרים בגינה.

 

התחילו בהגדרת הצרכים שלכם בתאורה בגינה על ידי הפונקציונליות שלהם – הדגשה דקורטיבית, הדגשת תכונות, עצים, שיחים, אלמנטים של מים וכן הלאה. סביר להניח כי אתם גם צריכים לשקול את נתיבי התנועה שלכם בגינה – שם יהיה צורך למקם תאורת שביל ומדרגות מטעמי בטיחות ובכדי להדריך את המבקרים אל הדלת הקדמית שלכם; אורות קיר להארה הכללית ברחבי חצר הבית; תאורת פטיו עבור ארוחות ערב בחוץ; תאורת ברביקיו – כך שתוכלו לראות מה אתם מבשלים, וכן הלאה. זה גם יעזור לכם להגדיר את מעגלי המיתוג – כלומר, כמה מעגלי ניתוק או עמעום וכמה מפסקים ישלטו על תאורת החצר. בעידן מערכות הבית החכם, עלינו לחשוב על תרחישי התאורה – אלו מעגלי תאורה יעבדו יחד ליצירת אווירה מוגדרת מראש.

החליטו על התכונות או האזורים שברצונכם להדליק ולאחר מכן הגדירו את המוצרים אשר ניתן להשתמש בהם כדי להשיג את השפעות התאורה שאתם צריכים. אתם יכולים לגלוש במגוון אתרי תאורה כדי ללמוד יותר על בחירת סוגי גופי התאורה ועל הגימורים הזמינים.


בכל מקרה שתרצו לקבל ייעוץ מקצועי בתכנון ועיצוב תאורת הגינה שלכם – אנחנו כאן בשבילכם.

צרו קשר וקבלו הצעה משתלמת, את השירות המקצועי ביותר שיענה לדרישות התאורה והתקציב שלכם. בהתחייבות.

  

052-3633441

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.